- شرایط ورود به دانشگاه
- روند کلی ثبت نام
- مدارک لازم جهت ثبت نام
- نظام وظیفه
- دانشجویان شاهد و ایثارگر
- امور سراهای دانشجوئی
- قوانین و ضوابط کلی
شرایط ورود به دانشگاه
- نداشتن منع نظام وظیفه برای برادران
- دارا بودن شرایط صلاحیت های عمومی
- قبولی از طریق آزمون ورودی شامل آزمون سراسری پزشکی و غیرپزشکی ، آزمون کارشناسی ارشد و آزمون دکترای تخصصی
- پذیرش بدون آزمون از طریق سایت Azmoon.org ، شرایط ممتازین و نخبگان ، جذب دانشجویان خارجی ، پژوهش محور و ...
- دارا بودن مدرک مقطع پایه ( آخرین مدرک مقطع قبلی که پذیرفته شده در آن فارغ التحصیل شده است ) ، اصالت سنجی مدرک پایه ، اعتبار سنجی مدرک مقطع پایه و تطابق مشخصات و مختصات مدارک مذکور .
- رعایت مقررات منع تحصیل همزمان
نـکته :
- تنها مرجع اعلام اسامی پذیرفته شدگان در دانشگاه آزاد اسلامی ، مرکز سنجش و پذیرش سازمان مرکزی است .
- جذب دانشجو نیز براساس دفترچه راهنمای سازمان سنجش وزارت علوم و مركز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاداسلامی است.
تماس با اداره پذیرش دانشگاه :
رئیس اداره پذیرش: ۴۲۲۹۲۱۱۰-۰۳۱
کارشناس امورنقل و انتقالات و میهمانی: ۴۲۲۹۲۱۵۵-۰۳۱
کارشناس مدرک مقطع پایه: ۴۲۲۹۲۱۵۷-۰۳۱
کارشناس امورانصراف و اتباع: ۴۲۲۹۲۱۵۶-۰۳۱
متصدی اموربایگانی و پرونده های راکد: ۴۲۲۹۲۰۹۸-۰۳۱
مدارک لازم جهت ثبت نام
مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع دکترای تخصصی
۱- اصل و دو برگ تصویر مدرک فوق لیسانس
- الف- در صورتی که پذیرفته شده به تازگی از مقطع قبلی فارغ التحصیل شده باشد و به دلیل عدم صدور مدرک نتواند اصل مدرک کارشناسی ارشد خود را تحویل دهد با ارائه اصل گواهی معتبر فراغت از تحصیل دوره کارشناسی ارشد با قید تاریخ فارغ التحصیلی و معدل و سپردن وثیقه برابر دستور العمل ثبت نام می نماید، وثیقه با تحویل اصل مدرک عودت خواهد شد.
۲- سه برگ تصویر ازتمام صفحات شناسنامه
۳- یک برگ فتوکپی کارت ملی
۴- عکس ۶ قطعه
۵-مدرک نظام وظیفه ( مخصوص برادران ) دوبرگ تصویر از کارت پایان خدمت یامعافیت دائم
۶-ارائه گواهی برای نیروهای مسلح از یگان محل خدمت مبنی بر موافقت با تحصیل
۷-مدرک نظام وظیفه ( مخصوص برادران ) دوبرگ تصویر از کارت پایان خدمت یامعافیت دائم
۸-ارائه گواهی برای نیروهای مسلح از یگان محل خدمت مبنی بر موافقت با تحصیل
مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد
۱- اصل و دو برگ تصویر مدرک لیسانس
- نکته : در صورتی که پذیرفته شده به تازگی از مقطع قبلی فارغ التحصیل شده باشد و به دلیل عدم صدور مدرک نتواند اصل مدرک کارشناسی خود را تحویل دهد با ارائه اصل گواهی معتبر فراغت از تحصیل دوره کارشناسی با قید تاریخ فارغ التحصیلی و معدل و سپردن وثیقه برابر دستور العمل ثبت نام می نماید، وثیقه با تحویل اصل مدرک عودت خواهد شد.
۲- سه برگ تصویر ازتمام صفحات شناسنامه
۳- یک برگ فتوکپی کارت ملی
۴- عکس ۶ قطعه
۵-مدرک نظام وظیفه ( مخصوص برادران ) دوبرگ تصویر از کارت پایان خدمت یامعافیت دائم
۶-ارائه گواهی برای نیروهای مسلح از یگان محل خدمت مبنی بر موافقت با تحصیل
۷-مدرک نظام وظیفه ( مخصوص برادران )
الف) دوبرگ تصویر از کارت پایان خدمت یامعافیت دائم ب) اخذ معافیت تحصیلی از پلیس 10+ و ارائه به دفتر نظام وظیفه دانشگاه ج) ارائه گواهی برای نیروهای مسلح از یگان محل خدمت مبنی بر موافقت با تحصیل د) ارائه گواهی موافقت محل کار با ادامه تحصیلی برای متعهدین خدمت در سازمان ها و وزارت خانه ها (مانند وزارت آموزش و پرورش) ه) گواهی اشتغال به تحصیل در حوزه های علمیه و موافقت با تحصیل فرد در دانشگاه برای طلاب
۸- کارت شناسایی اتباع خارجه (پسران)
مدارک لازم ثبت نام پذیرفته شدگان رشته های غیرپزشکی و پزشکی
۱- اصل و دو برگ تصویر دیپلم متوسطه دوم (3-3-6)/مدرک پیش دانشگاهی
- الف- چنانچه پذیرفته شده به تازگی از مقطع قبلی فارغ التحصیل شده باشد و به دلیل عدم صدور مدرک اصل مدرک مقطع پایه خود را در اختیار نداشته باشد، می تواند با ارائه گواهی معتبر فراغت از دوره پیش دانشگاهی و وثیقه به مبلغ مندرج در دستورالعمل ثبت نام و سپردن تعهد مبنی بر ارائه اصل مدرک پیش دانشگاهی ثبت نام می نماید.
- ب- برای پذیرفته شدگان رشته پزشکی مبلغ وثیقه مطابق دستور العمل می باشد.
- ج- وثیقه با تحویل اصل مدرک پیش دانشگاهی عودت خواهد شد.
۲- دوسری تصویر از تمام صفحات شناسنامه
۳- دو برگ تصویر کارت ملی
۴- عکس ۶ قطعه
۵- اصل و دوبرگ تصویر پایان خدمت یامعافیت دائم( مخصوص برادران )
الف- در صورت داشتن برگه سبزاعزام به خدمت ( اصل وتصویر )
۶- ارائه گواهی برای نیروهای مسلح از یگان محل خدمت مبنی بر موافقت با تحصیل
۷-فرم سلامت و گواهی پزشک معتمد دانشگاه برای دانشجویان رشته های خاص ( رشته های علوم پزشکی و رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی )
۸-رسید درخواست تاییدیه تحصیلی
مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان کارشناسی ناپیوسته
1- اصل و دو برگ تصویر مدرک کاردانی/مدرک کارشناسی پیوسته
- الف- در صورتی که پذیرفته شده به تازگی از مقطع قبلی فارغ التحصیل شده باشد و به دلیل عدم صدور مدرک نتواند اصل مدرک کاردانی خود را تحویل دهد با ارائه اصل گواهی معتبر فراغت از تحصیل دوره کاردانی باقید تاریخ فارغ التحصیلی و معدل و سپردن وثیقه مطابق دستورالعمل ثبت نام نماید.وثیقه با تحویل اصل مدرک عودت خواهد شد.
۲- سه سری تصویر ازتمام صفحات شناسنامه
۳- دو برگ تصویر از کارت ملی
۴- ۶ قطعه عکس پرسنلی ۴*۳
۵- ارائه مدرک نظام وظیفه عمومی ( مخصوص برادران ) و اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم به همراه دوبرگ تصویر از آن ها
۶-ارائه گواهی برای نیروهای مسلح از یگان محل خدمت مبنی بر موافقت با تحصیل
۷- حکم کارگزینی برای پذیرفته شده شاغل در آموزش و پرورش
- نکته مهم : در خصوص دانشجویان کارشناسی پیوسته بدون آزمون، ارسال مدرک دیپلم علاوه بر آخرین مدرک تحصیلی الزامی است.
مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان کاردانی پیوسته
1- اصل دیپلم متوسطه دوم (3-3-6)/اصل مدرک دیپلم نظام جدید/اصل مدرک دیپلم فنی و حرفه ای نظام قدیم (3 سری کپی)
۲- اصل شناسنامه - اصل کارت ملی (2 سری کپی)
۳- عـکس 4×3 (6 قطعه)
4-تکمیل و امضاء فرم های پیوست دستورالعمل ثبت نام
5-رسید درخواست تاییدیه تحصیلی
6- ارائه مدرک نظام وظیفه عمومی ( مخصوص برادران ) و اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم به همراه دوبرگ تصویر از آن ها
7-ارائه گواهی برای نیروهای مسلح از یگان محل خدمت مبنی بر موافقت با تحصیل
8- حکم کارگزینی برای پذیرفته شده شاغل در آموزش و پرورش
مدارک قابل قبول دوره های مختلف دانشگاه
مقطع شروع به تحصیل |
مدرک پایه قابل قبول جهت ثبت نام |
حداکثر تاریخ فراغت از تحصیل |
کاردانی ناپیوسته |
- دیپلم متوسطه دوم (3-3-6) - مدرک پیش دانشگاهی - دیپلم متوسطه نظام قدیم - دیپلم متوسطه نظام جدید |
ورودیهای مهر: حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ورودیهای بهمن: حداکثر تا تاریخ ۳۰ دی ماه |
کاردانی پیوسته | دیپلم سه ساله هنرستان |
ورودیهای مهر: حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ورودیهای بهمن: حداکثر تا تاریخ ۳۰ دی ماه |
کارشناسی پیوسته |
- دیپلم متوسطه دوم (3-3-6) - مدرک پیش دانشگاهی - دیپلم متوسطه نظام قدیم - دیپلم متوسطه نظام جدید - مدرک کاردانی (مشمولین به شرط نداشتن منع نظام وظیفه ) |
ورودیهای مهر: حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ورودیهای بهمن: حداکثر تا تاریخ ۳۰ دی ماه |
دکتری عمومی |
- دیپلم متوسطه دوم (3-3-6) - مدرک پیش دانشگاهی - دیپلم متوسطه نظام قدیم - دیپلم متوسطه نظام جدید |
ورودیهای مهر و بهمن : حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور |
کارشناسی ناپیوسته |
- مـدرک کـاردانی - مدرک کارشناسی پیوسته |
ورودیهای مهر: حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ورودیهای بهمن: حداکثر تا تاریخ ۳۰ دی ماه |
کارشناسی ارشد ناپیوسته |
- مدرک کارشناسی |
ورودیهای مهر: حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ورودیهای بهمن: حداکثر تا تاریخ ۳۰ دی ماه |
دکتری تخصصی |
- مدرک کارشناسی ارشد |
ورودیهای مهر: حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ورودیهای بهمن: حداکثر تا تاریخ ۳۰ دی ماه |
نظام وظیفه
نحوه اخذ مجوزتحصیلی (معافیت تحصیلی ) از پلیس +10
دانشجویان مشمول بعد از انجام مراحل اینترنتی ثبت نام در سایت ثبت نام دانشجویان جدیدالورود (rs.iaun.ac.ir) و تایید اولیه وضعیت نظام وظیفه و واریز شهریه لازم است با مراجعه به سایت ثبت نام دانشجویان جدیدالورود مراحل زیر را انجام و مدارك ذیل را تهیه نموده و سپس به پلیس+10 شهرستان نجف آباد مراجعه و مجوز ثبت نام(معافیت تحصیلی) را اخذ و به دفتر امور مشمولین دانشگاه تحویل نمایند تا ثبت نام آنان قطعی گردد.
1-چاپ معرفی نامه به پلیس+10: سه برگ شامل فرم ب ( درخواست معافیت دانشگاه که دارای امضاء الكترونیکی معاون دانشجویی می باشد) به همراه تصویر مدرک تحصیلی مقطع قبلی که در سایت ثبت نام به تایید دفتر نظام وظیفه دانشگاه رسیده باشد + جدول پیوست
2-مراجعه به دفتر امور مشمولین حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه جهت مهر نمودن فرمهای چاپ شده
3-همراه داشتن کپی و اصل شناسنامه
4-همراه داشتن کپی و اصل کارت ملی
5-تهیه یک قطعه عکس پرسنلی 4*3 (ترجیحا سیاه و سفید)
6-فرم انصراف و اعلام اتمام معافیت تحصیلی دانشگاه یا رشته قبلی (برای دانشجویانی که انصرافی و ثبت نام مجدد هستند)
7-برگه اعزام به خدمت (در صورت داشتن برگه اعزام به خدمت)
8- مراجعه به دفاتر پلیس 10+ به آدرس های زیر
آدرس دفاتر پلیس +10 :
- نجف آباد میدان بسیج ابتدای خیابان شریعتی روبروی اداره آب صد متر بالاتر - تلفن 03142741900
- نجف آباد بعد از چهاراه ا... اکبر نرسیده به چهاراه مجاهد نبش کوی نامدار- تلفن : 03142647010
- یزدانشهر- حدفاصل امیراباد و یزدانشهر (غرب شهر نجف آباد) تلفن 03142449993
تذكر مهم : با توجه به اینکه ثبت نام دانشجویان مشمول موقت و منوط به موافقت سازمان وظیفه عمومی ناجا (پلیس+10) می باشد ، شایسته است از تاریخ ثبت نام حداکثر طی مدت سه هفته نسبت به اخذ مجوز مذكور اقدام و اصل آنرا به دفتر امور مشمولین حوزه معاونت دانشجویی تحویل و تصویر آن را نیز نزد خود نگاه دارید . بدیهی است از شرکت در آزمون پایان ترم (جاری) دانشجویانی که مجوز خود را اخذ نكرده و تحویل نداده اند ممانعت بعمل می آید.
اطلاعات عمومی نظام وظیفه
- وظیفه اصلی دفتر نظام وظیفه دانشگاه (دفتر امور مشمولین و معافیت ها) احراز و كنترل وضعیت دانشجویان پسر از لحاظ مقررات وظیفه عمومی می باشد.
با توجه به قانون وظیفه عمومی کشوری پسران ایرانی به محض ورود به سن 19 سالگی مشمول خدمت وظیفه عمومی شناخته شده و لازم است خود را جهت انجام خدمت سربازی به سازمان وظیفه عمومی ناجا معرفی نمایند.چنانچه فردی قصد تحصیل در سن مشمولیت را داشته باشد بایستی بلافاصله پس از ثبت نام در دانشگاه فرم های مربوط را از دانشگاه اخذ و از دفاتر پلیس+10 معافیت تحصیلی اخذ نماید. - متناسب با مقررات و دستورالعمل هایی که هر ساله از سوی سازمان وظیفه عمومی به دانشگاهها ابلاغ می گردد ، اقدامات ذیل در این دفتر انجام می پذیرد.
الف ) دانشجویان دارای کارت پایان خدمت و معافیت دائم و به طور کل دانشجویانی که مشمول خدمت وظیفه عمومی نخواهند شد مدارک مثبته نظام وظیفه خود(شامل كارت پایان خدمت، معافیت دایم، معافیت موقت كالت یا پزشكی و ...) را در بدو ثبت نام اسکن می نمایند تا بر مبنای مدرك اسكن شده ثبت نام آنان مورد تایید اولیه قرار گیرد. بدیهی است برای قطعی شدن ثبت نام و برطرف شدن اشکال نظام وظیفه ، ضروری است اصل مدرک اسکن شده را حداکثر ظرف یک ماه به دفتر امور مشمولین دانشگاه (ساختمان معاونت دانشجویی) ارائه نمایند در غیر اینصورت فایل آنها اشكالدار بوده و ثبت نام آنها قطعی نخواهد شد.
ب) معافیت تحصیلی : سایر دانشجویان که اصطلاحا مشمول خوانده می شوند لازم است در بدو ثبت نام معافیت تحصیلی خود را از دفاتر پلیس +10 شهرستان نجف آباد اخذ و حداکثر سه هفته بعد به دفتر امور مشمولین دانشگاه (ساختمان معاونت دانشجویی) ارائه نمایند . مدارک لازم و نحوه اخذ معافیت تحصیلی و همچنین آدرس و شماره تلفن دفاتر پلیس+10 درهمین سایت و سامانه ثبت نام دانشجویان جدیدالورود به آدرس rs.iaun.ac.ir درج گردیده است.
سنوات مجاز تحصیل دانشجویان در مقاطع تحصیلی :
۱- کاردانی ، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته ( ۳ سال )
۲- دکتری ناپیوسته ( 6 سال )
۳- کارشناسی پیوسته (۵ سال )
۴- دکتری حرفه ای ( ۸ سال )
تبصره 1: افزایش سنوات مجاز تحصیل
دانشجویان مشمولی که در سنوات مجاز تحصیل ، فارغ التحصیل نشوند. برای ادامه تحصیل نیاز به تصویب کمیسیون موارد خاص دانشگاه دارند تا با مکاتبه با دفاتر پلیس+10 برایشان درخواست افزایش سنوات گردد. بدیهی است دانشجویانی كه مجوز سنوات اخذ نكرده باشند ، غایب محسوب شده و اجازه ادامه تحصیل نخواهد داشت.
تبصره 2 : تغییر رشته یا دانشگاه با ثبت نام مجدد
دانشجویان مشمول در کل دوران تحصیل (از کاردانی تا دکترا) صرفا یک بار می توانند انصراف داده وبا ثبت نام مجدد(چه با آزمون یا بدون آزمون فرقی نمی کند) ، (تغییر رشته یا محل تحصیل یا هردو ) معافیت تحصیلی جدید دریافت نمایند . مدت تحصیل رشته و مقطع قبلی جزو سنوات رشته و مقطع جدید محسوب نمی گردد.
ج) اعلام اتمام معافیت تحصیلی : دانشجویان مشمول به محض قطع ارتباط با دانشگاه به عناوین ذیل به سازمان وظیفه عمومی معرفی می گردند.
1- فارغ التحصیل
2- ترک تحصیل
3- انصراف
4 - اخراج
تبصره : دانشجویان فوق الذکر از زمان اتمام معافیت تحصیلی به مدت یک سال مهلت دارند تا به خدمت وظیفه اعزام و یا در صورت داشتن شرایط مجددا مشغول تحصیل گردند. در غیر اینصورت غایب محسوب می شوند.
تذکرخیلی مهم: دانشجویان اخراجی و دانشجویانی که برای بار دوم «انصراف داده یا ترک تحصیل کرده باشند» باشند اجازه ادامه تحصیل را ندارند. دانشجویان فارغ اتحصیل فقط اجازه تحصیل در مقطع بالاتر را دارند.
تبصره: دانشجویان مقطع کارشناسی در صورت طی بیش از شش نیمسال و فراغت از تحصیل با مدرک معادل کاردانی ، حق ادامه تحصیل نداشته و باید خود را به نظام وظیفه معرفی نمایند.
د) صدور گواهی های اشتغال به تحصیل ویژه سازمان وظیفه عمومی:
انواع گواهی های اشتغال توسط اداره كل آموزش دانشگاه انجام می شود. در موارد خاص دانشجویان مشمولی که دارای معافیت تحصیلی می باشند صرفا گواهی هایی که به معاونت وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران صادر می شود شامل گواهی جهت درخواست معافیت های کفالت و موارد خاص و همچنین گواهی خروج از کشور جهت سفرهای ورزشی و علمی می توانند از دفتر امور مشمولین و معافیت های دانشگاه (ساختمان معاونت دانشجویی) دریافت نمایند.
دانشجویان مشمول متقاضی خروج از كشور برای سفرهای زیارتی و سیاحتی فقط لازم است به سامانه http://services.epolice.ir مراجعه نموده و با وارد نمودن كد ملی(به عنوان نام كاربری) و كد سخا(به عنوان رمز عبور كه باید از دفاتر پلیس+10 بگیرید) وارد سامانه شوید. سپس در قسمت خروج از كشور، تاریخ سفر وكشورمقصد را مشخص نمایید. در صورتی كه فایل شما (شهریه و آموزش و ...) اشكالدار نباشد، خروج از كشور شما بررسی و از طریق سامانه وظیفه عمومی به تایید دانشگاه خواهد رسید. لذا به هیچ وجه مراجعه به دانشگاه و گرفتن گواهی اشتغال برای سفرهای زیارتی و تفریحی لازم نیست.
ضوابط خروج از کشور دانشجویان مشمول (دارای معافیت تحصیلی)
مطابق بخشنامه شماره 11/794 مورخ 96/05/08 جهت بررسی درخواست خروج از كشور مشمولان وظیفه عمومی لازم است همزمان با درخواست خود در سامانه خدمات الكترونیك نیروی انتظامی به آدرس http://services.epolice.ir مبلغ 100000 ریال به حساب شماره 0104460446004 بانك ملی بنام سازمان مركزی دانشگاه آزاد اسلامی واریز و فیش آنرا به این دفتر امور مشمولین حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه فرمایید.
*خروج از كشور سفرهای زیارتی و سیاحتی : مراجعه به سامانه http://services.epolice.ir و با وارد نمودن كد ملی(به عنوان نام كاربری) و كد سخا(به عنوان رمز عبور كه باید از دفاتر پلیس+10 بگیرید) وارد سامانه شوید. سپس در قسمت خروج از كشور، تاریخ سفر وكشورمقصد را مشخص نمایید. در صورتی كه فایل شما (شهریه و آموزش و ...) اشكالدار نباشد، خروج از كشور شما بررسی و از طریق سامانه وظیفه عمومی به تایید دانشگاه خواهد رسید. لذا گرفتن تاییدیه كتبی و یا هر گونه گواهی اشتغال به تحصیل برای سفرهای زیارتی و تفریحی لازم نیست.
*گواهی خروج از کشور جهت سفرهای علمی و ورزشی : پس از تهیه مدارك و مستندات لازم برای سفرهای علمی و ورزشی در قالب فرم های دو امضا و سه امضاء توسط دفتر امور مشمولین و معافیت های حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه تهیه و پس از تایید ریاست محترم دانشگاه جهت تایید معاونت محترم دانشجویی و فرهنگی سازمان مركزی تحویل متقاضی خواهد شد.
*تذكر مهم: سامانه http://services.epolice.ir فقط برای سفرهای زیارتی و تفریحی است. ولی پرداخت فیش 100000 ریالی برای كلیه سفرها الزامی است.
دانشجویان شاهد و ایثارگر
دانشجوی شاهد و ایثارگر به آن دسته از دانشجویانی اطلاق می گردد که حائز یکی از شرایط ایثارگری زیر باشند:
۱ - فرزند و همسر شهید
۲ - فرزند و همسر و شخص آزاده
۳ - فرزند و همسر و شخص جانباز ۲۵٪ به بالا
مدارک مورد نیاز:
۱ - تصویر دو طرف کارت ایثارگری و یا معرفی نامه از طرف بنیاد شهید
۲ - تصویر صفحه اول شناسنامه
۳ - تصویر دو طرف کارت ملی
امور سراهای دانشجوئی
سراهای دانشجویی خواهران
الف : دانشجویان ساکن در سنوات قبل
دانشجویان متقاضی می توانند با شرایط اعلام شده ذیل در مجموعه سراهای حضرت خدیجه (س) (سوئیت) ثبت نام نمایند.
* پرداخت کامل شهریه برحسب ظرفیت سوئیت:
۱- پرداخت شهریه سوئیت ۴ نفره مبلغ: ۵۰۰۰۰۰۰ ریال (سراها حضرت خدیجه یک)
۲- پرداخت شهریه سوئیت ۵ نفره مبلغ: ۳۶۰۰۰۰۰ ریال (طبقات اول سرای حضرت خدیجه ۲ و ۳)
۳- پرداخت شهریه سوئیت ۶ نفره مبلغ : ۲۶۰۰۰۰۰ ریال (طبقات دوم سرای حضرت خدیجه ۲ و ۳)
*مهلت پرداخت شهریه سراها و ثبت سوئیت از تاریخ ۱۳۹9/۰۶/۰۹ لغایت ۱۳۹9/۰۶/۱۷ است.
تذکر : دانشجویان گرامی بعد از واریز نمودن شهریه کامل سراها بصورت اینترنتی می توانند جهت انتخاب سوئیت خود اقدام نمایند. بدیهی است دانشجویان متقاضی سکونت در سراها در صورتی كه در مدّت زمان یاد شده نسبت به انتخاب سوئیت خود اقدام ننمایند، بمنزله انصراف از سراها تلقی شده وشخص دیگری جایگزین در سوئیت مربوطه معرفی می گردد.
ب: دانشجویان جدیدالورود متقاضی سکونت در سراها
*دانشجویان جدیدالورود پس از تكمیل مراحل ثبت نام دانشگاه و دریافت شماره شناسایی جهت ثبت نام سراها بصورت اینترنتی با کد كاربری و رمز عبور از طریق سامانه اتوماسیون سراها نسبت به واریز مبلغ شهریه ذیل اقدام نمایند.
*پرداخت شهریه سوئیت ۶ نفره مبلغ : ۲۶۰۰۰۰۰ ریال (طبقات دوم سرای حضرت خدیجه ۲ و ۳)
*پرداخت ودیعه مبلغ : ۱۰۰۰۰۰۰ ریال تا پایان مدت سکونت در صورت عدم خسارت به سرای تحویل شده.
*دانشجویان جدیدالورود پس از ثبت نام و واریز شهریه سرا جهت رزرو سوئیت بصورت حضوری ( با در دست داشتن كپی شناسنامه، كپی كارت ملّی و یك قطعه عكس ) به اتفاق یکی از والدین محترم مراجعه و یا با شماره ۰۳۱۴۲۲۹۲۳۵۱ تماس حاصل نمایند.
سراهای دانشجویی برادران
با توّجه به اینکه سکونت دانشجویان گرامی در سرای شهید بهشتی است، لذا دانشجویان متقاضی می توانند با شرایط اعلام شده ذیل در سرای مذکور ثبت نام نمایند.
الف : دانشجویان ساکن در سنوات قبل
* پرداخت کامل شهریه مبلغ: ۳۶۰۰۰۰۰ ریال
*مهلت پرداخت شهریه سراها و ثبت سوئیت از تاریخ ۱۳۹9/۰۶/۰۹ لغایت ۱۳۹9/۰۶/۱۷ است.
تذکر : دانشجویان گرامی بعد از واریز نمودن شهریه کامل سراها بصورت اینترنتی می توانند جهت انتخاب اتاق خود اقدام نمایند. بدیهی است دانشجویان متقاضی سکونت در سراها در صورتی كه در مدّت زمان یاد شده نسبت به انتخاب اتاق خود اقدام ننمایند بمنزله انصراف از سرا تلقی شده و شخص دیگری جایگزین در اتاق مربوطه معرفی می گردد.
ب: دانشجویان جدیدالورود متقاضی سکونت در سراها
*دانشجویان جدیدالورود پس از تكمیل مراحل ثبت نام دانشگاه و دریافت شماره شناسایی جهت ثبت نام سراها بصورت اینترنتی با كد كاربری و رمز عبور از طریق سامانه اتوماسیون سراها نسبت به واریز مبلغ شهریه ذیل اقدام نمایند.
*پرداخت شهریه اتاق ۴ نفره مبلغ : ۳۶۰۰۰۰۰ ریال
*پرداخت ودیعه مبلغ : ۱۰۰۰۰۰۰ ریال تا پایان مدت سکونت در صورت عدم خسارت به سرایِ تحویل شده.
*دانشجویان جدیدالورود پس از ثبت نام و واریز شهریه سراها جهت رزرو اتاق بصورت حضوری (با در دست داشتن كپی شناسنامه، كپی كارت ملّی ویک قطعه عكس) مراجعه و یا با شماره ۰۳۱۴۲۲۹۲۳۵۰ تماس حاصل نمایند.
قوانین و ضوابط کلی
کلیه پذیرفته شدگان دوره کارشناسی پیوسته که موفق به اتمام دوره پیش دانشگاهی نشده اند، به هیچ وجه حق ثبت نام ندارند و هیچگونه اقدامی برای آنان میسر نمی باشد. اینگونه افراد ملزم به گذراندن دوره پیش دانشگاهی بوده و پس از فراغت از تحصیل در دوره مذکور می توانند با ارائه گواهی اتمام دوره و سایر مدارک لازم در اولین فرصت و قبل از انقضای مدت اعتبار قبولی خود (حداکثریکسال) غیر از رشته پزشکی و پیراپزشکی، به واحد دانشگاهی مراجعه تا در صورت وجود ظرفیت درخواست آنان بررسی و اعلام نظر گردد.
از پذیرفته شدگان برخی از رشته های خاص مانند رشته های پرستاری ، مامائی ، بهداشت خانواده ، تربیت بدنی و علوم ورزشی که طبق مندرجات دفترچه راهنمای آزمون سراسری دارای شرایط ویژه ای از لحاظ قد مناسب برخورداری از سلامت کامل جسمانی و روانی ، نداشتن نقص عضو ، موفقیت در تست های مربوط و اخذ گواهی از پزشک معتمد دانشگاه در صورت داشتن شرایط لازم، ثبت نام به عمل خواهد آمد در غیر اینصورت پذیرش آنان منتفی خواهد شد.
از پذیرفته شدگان رشته های علوم پزشکی، هنر، زبان های خارجی و الهیات و معارف اسلامی علاوه بر گزینش صلاحیت های عمومی ، گزینش اخلاقی جداگانه به عمل خواهد آمد.
کلیه پذیرفته شدگان موظف به طی نمودن مراحل ثبت نام مندرج در برگه راهنما و اطلاعیه های مربوط که در اختیار آنان قرار گرفته است می باشند .ضمناً پذیرفته شدگان ملزم به ارایه درخواست تائیدیه تحصیلی می باشند.
دارندگان مدارک معادل حتماً به دفترچه راهنمای ثبت نام مراجعه فرمایند.
عضویت دانشجویان جدیدالورود در کتابخانه های دانشگاه در مقاطع دو هفته ای انجام می شود. به این صورت که کلیه دانشجویانیکه تا 15 مهرماه همه مراحل ثبت نام و انتخاب واحد خود را تکمیل نمایند، از روز 19 مهرماه بدون نیاز به هر گونه اقدامی از طرف دانشجو به عضویت همه کتابخانه های دانشگاه در آمده و سایر دانشجویانیکه بعد از تاریخ مذکور اقدام به ثبت نام و انتخاب واحد نمایند، از اول آبانماه بطور خودکار به عضویت کتابخانه های دانشگاه در خواهند آمد. این روند یعنی عضویت خودکار اعضا در مقاطع دو هفته ای تا پایان ثبت نام همه دانشجویان جدیدالورود ادامه خواهد یافت.
تذکر: جهت استفاده و امانت منابع کتابخانه ها ارائه کارت دانشجویی و یا کارت شناسایی عکسدار الزامی است.جهت رزرو و یا تمدید کتابهای امانی باید از وب سایت دانشگاه (iaun.ac.ir) و لینک مربوط به کتابخانه استفاده کرد که البته برای اینکار نیاز به نام کاربری و کلمه عبور است که نام کاربری به صورت پیش فرض شماره شناسایی دانشجو (مثلا 39201082) و کلمه عبور، کد ملی در نظر گرفته می شود.
شایان ذکر است تعداد کتب قابل امانت برای دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی 3 جلد به مدت 14 رزو، کارشناسی ارشد 5 جلد به مدت 30روز، دکتری حرفه ای 5 جلد به مدت 30روز و دکتری(phd) 10 جلد به مدت 30 روز می باشد. تاخیر در بازگرداندن هر جلد کتاب مشمول جریمه ای معادل 1000 ریال به ازائ هر یک روز می شود.
احراز هویت و تشکیل پرونده
دانشجویان عزیز ورودی جدید پس از پایان مرحله اول (ثبت نام اینترنتی) واخذ شماره شناسایی با مراجعه به همین سامانه فرم های ثبت نام تکمیل شده ی خود را چاپ و به همراه مدارک لازم به سالن اندیشه دانشکده پزشکی تحویل نمایید. و پس از تشکیل پرونده با اخذ رسید تشکیل پرونده و ارائه آن به اداره برنامه ریزی آموزشی نتیجه انتخاب واحد و برنامه درسی خود را دریافت نمایید و بر اساس آن برای شرکت در کلاس ها به دانشکده مربوط مراجعه نمایید.
مدارک لازم جهت تشکیل پرونده
۱- اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و در صورت عدم وجود اصل مدرک تحصیلی بانضمام وثیقه بانکی
۲- فرمهای چاپ شده ثبت نام اینترنتی از بخش (چاپ فرمهای ثبت نام) در سامانه ثبت نام اینترنتی
۳- شش قطعه عکس ۴*۳
۴- تصویر مدرک نظام وظیفه (ویژه آقایان)
۵- یک سری تصویر شناسنامه از تمام صفحات
۶- یک سری تصویر پشت و روی کارت ملی
اتباع غیرایرانی
پذیرش دانشجویان غیر ایرانی که ورود و تحصیل آنان تابع ضوابط و مقررات سازمان سنجش و پذیرش است که پس از اعلام نتایج مرکز آزمون دانشگاه با ورود به سامانه RS ثبت نام اولیه نموده و با مراجعه به اداره پذیرش و کارشناس مربوطه نسبت به اخذ مجوز ادامه تحصیل اقدامات لازم را انجام داده و با تعهد تا اخذ روادید تحصیلی ثبت نام موقت انجام می شود.
متأخرین
هر سال در زمانهای مقرر شده برای ثبت نام در دو نوبت مهر و بهمن ماه، براساس بخشنامه های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، از پذیرفته شدگان کلیه مقاطع سالهای قبل ( به جز گروه علوم پزشکی)، که به هر دلیلی موفق به ثبت نام نشده اند ( متقاضیان مشمول در صورت نداشتن منع نظام وظیفه )، با در نظر گرفتن بخشنامه مربوطه، ثبت نام با تاخیر انجام می شود.
متقاضیان حدنصابی
به دلیل عدم احراز حد نصاب لازم تشکیل یک کلاس، ممکن است رشته یا دوره مذکور برگزار نگردد که در این خصوص کمیته جایابی تصمیم گیری خواهد نمود.
تماس با اداره پذیرش دانشگاه :
رئیس اداره پذیرش: ۴۲۲۹۲۱۱۰-۰۳۱
کارشناس امورنقل و انتقالات و میهمانی: ۴۲۲۹۲۱۵۵-۰۳۱
کارشناس مدرک مقطع پایه: ۴۲۲۹۲۱۵۷-۰۳۱
کارشناس امورانصراف و اتباع: ۴۲۲۹۲۱۵۶-۰۳۱
متصدی اموربایگانی و پرونده های راکد: ۴۲۲۹۲۰۹۸-۰۳۱