تسهیلات صندوق در یک نگاه
دانشجوی گرامی
ما در اداره صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با افتخار رسالت خود می دانیم تا با ارائه تسهیلات متنوع و مناسب با شرایط دانشجو از شروع تحصیل تا زمان اخذ مدرک فارغ التحصیلی در کنار شما باشیم .
«« تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع و مستقل نجف آباد در یک نگاه »»
« با کلیک روی هر تصویر به صفحه راهنمای تسهیلات مورد نظر منتقل خواهید شد »
تسهیلات سامانه آموزشیار (تسهیلات اعتباری بانک مهر ایران) (قابل دریافت برای کلیه دانشجویان) (تضمین : بانکی)
پس از ورود به سامانه آموزشیار ، از منوی سمت راست " صندوق رفاه دانشجویی "را انتخاب کنید. - در قسمت طبقه بندی موضوع درخواست " تسهیلات "و در قسمت موضوع درخواست " وام اعتباري تامين شهريه بانک مهر " را انتخاب و ثبت نمایید ، پس از تائید سازمان ادامه روند دریافت وام به صورت غیر حضوری در همراه بانک مهر ایران قابل انجام خواهد بود
تسهیلات وزارت علوم (مختص دانشجويان غیرپزشكي ) (بازپرداخت اقساط بعد از فراغت از تحصیل) تضمین : تعهدنامه محضري
پس از ثبت نام اولیه و تحویل مدارک به اداره صندوق رفاه دانشگاه جهت دريافت وام بر اساس شرايط ذيل در بازه مقرر (نیمسال اول : آبان ماه ، نیمسال دوم : اسفندماه) با مراجعه به پرتال دانشجويي صندوق رفاه وزارت علوم به نشاني refah.swf.ir نسبت به ثبت درخواست اقدام نمايند.
تسهیلات وزارت بهداشت (مختص دانشجويان پزشكي و پیراپزشکی ) (بازپرداخت اقساط بعد از فراغت از تحصیل) تضمین : تعهدنامه محضري
متقاضيان دريافت وام ميبايست در مهلت مقرر (آبان ماه) پس از دریافت پیش نویس مدارک مورد نیاز از سایت دانشگاه ، بر اساس راهنما نسبت به تكميل و تحويل مدارک به اداره صندوق رفاه دانشگاه اقدام نمايند.
تسهیلات سامانه ساجد (تسهيلات بانك ملی ایران) (قابل دریافت برای کلیه دانشجویان) (تضمین : بانکی)
سامانه ساجد به نشاني sajed.iau.ir ثبت نام نموده و پس از صدور مصوبه سازمان و دریافت معرفی نامه از سامانه ساجد ، به سرپرستی بانک استان شهر خود مراجعه نموده و شعبه دریافت وام را مشخص نماید
تسهیلات ازدواج دانشجویی (تسهیلات بانک رسالت)(قابل دریافت برای دانشجویانی که تاریخ عقد آنها پس 1400/07/01 باشد) (تضمین : بانکی)
متقاضی دریافت وام می بایست ابتدا در سامانه ساجد به نشاني sajed.iau.ir ثبت نام نموده و پس از صدور مصوبه سازمان و ادامه مراحل را به صورت غیر حضوری در سامانه های مجازی بانک قرض الحسنه رسالت انجام دهد.
راهنمای تسهیلات سامانه آموزشیار
تسهیلات سامانه آموزشیار (تسهیلات اعتباری بانک قرض الحسنه مهر ایران)
اعطای تسهیلات اعتباری بانک قرض الحسنه مهر ایران برای پرداخت شهریه دانشجویان ( ورودی های جدید و قدیم ) در سامانه آموزشیار فعال می باشد.
تسهیلات فوق صرفا برای پرداخت شهریه با اولویت تخصیص به دانشجویان جدید الورود می باشد که بطور مرحله ای آزادسازی شده و به حساب شهریه دانشگاه واریز می شود.
صرفا مبلغ آزادسازی شده برای هر ترم در کارنامه مالی ثبت خواهد شد و کل مبلغ تسهیلات یا اعتبار تخصیصی در کارنامه مالی قابل ثبت نخواهد بود و چنانچه شهریه ترم بیش از اعتبار تخصیص داده شده باشد ، دانشجو می بایست به تامین مبلغ مازاد اقدام نماید.
مبالغ و مدت زمان بازپرداخت مندرج در جدول سقف تسهیلات بوده که اعتباردهی و پرداخت وام بر اساس سنوات باقیمانده دانشجو و میزان بدهی آنان سنجیده خواهد شد.
تشکیل پرونده و بازپرداخت اقساط یر اساس حداکثر مبلغ اعتبار تخصیص داده شده به دانشجو می باشد.
تسهیلات فوق صرفا به دانشجویان شهریه پرداز اختصاص داده خواهد شد و مشمول دانشجویانی که شهریه آنان از سمت ارگان های مربوطه (مانند بنیاد شهید ، کمیته امداد و بهزیستی) تامین و پرداخت می شود نمی باشد.
مدت زمان مصوب جهت بازپرداخت اقساط در دوره کارشناسی و دکتری 48 ماه و کارشناسی ارشد و کاردانی 24 ماه می باشد.
نحوه تخصیص اعتبار و آزادسازی وام :
مبالغ بر اساس جدول ذیل آزادسازی شده و در مواعد تعیین شده در بستانکاری شهریه دانشجو ثبث می گردد و در کارنامه مالی دانشجو قابل رویت خواهد بود .
تشکیل و تکمیل پرونده صرفا در دو بازه تعیین شده ( شهریور ماه و دی ماه ) انجام پذیر می باشد و زمان آزادسازی بر اساس زمان تکمیل پرونده خواهد بود. به طور مثال چنانچه دانشجوی دکتری در شهریور ماه تشکیل پرونده انجام دهد اولین واریزی 5 ماه پس از زمان تکمیل پرونده بر اساس درصد تعیین شده (14 درصد) از سقف (2.000.000.000 ریال) معادل (280.000.000 ریال) به حساب شهریه منظور خواهد شد. و چنانچه شهریه ترم بیش از مبلغ تخصیص داده شده باشد دانشجو می بایست نسبت به تامین مابقی اقدام نماید.
شرایط ضمانت :
* تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال : دریافت گواهی کسر از حقوق یا چک صیادی از وام گیرنده (به تشخیص شعبه عامل) و یک نفر کارمند/کاسب معتبر به همراه گواهی کسر از حقوق یا چک صیادی (به تشخیص شعبه عامل)
* تسهیلات بیش از یک میلیارد ریال : دریافت گواهی کسر از حقوق یا چک صیادی از وام گیرنده (به تشخیص شعبه عامل) و 2 نفر کارمند/کاسب معتبر به همراه گواهی کسر از حقوق یا چک صیادی (به تشخیص شعبه عامل)
راهنمای ثبت درخواست وام در سامانه آموزشیار
1- وارد منوی " صندوق رفاه دانشجویی " شوید.
2- بر روی منوی "درخواست/ پیگیری تسهیلات" کلیک کنید.
3- در قسمت " طبقه بندی موضوع درخواست گزینه " تسهیلات" را انتخاب نمایید.
4- در کادر مقابل موضوع درخواست گزینه "درخواست تسهیلات شهریه-وام اعتباری بانک مهر"را ثبت نمائید.
5- تشکیل پرونده و ادامه روند دریافت وام به صورت غیر حضوری در اپلیکیشن مهریران پس از دریافت پیامک تائیدیه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی
راهنمای ادامه روند دریافت وام شهریه در همراه بانک مهر ایران
پس از تائید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی که به صورت پیامک به اطلاع متقاضی خواهد رسید دانشجو می بایست مراحل افتتاح حساب ، معرفی ضامن ، تشکیل و تکمیل پرونده را به شرح تصویر ذیل در همراه بانک مهر ایران انجام دهد و در پایان مدارک خود را به شعبه ای که در آن تشکیل پرونده داده شده تحویل نماید.
راهنمای تسهیلات وزارت علوم
تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجوئي وزارت علوم (بازپرداخت پس از فراغت از تحصیل)
دانشجويان متقاضي وام بعد از فراغت وزارت علوم ، جهت دريافت وام بر اساس شرايط ذيل در بازه مقرر (( 1403/09/01 الی 1403/09/14 )) با مراجعه به پرتال دانشجويي صندوق رفاه وزارت علوم به نشانی Refah.Swf.ir نسبت به ثبت درخواست وام اقدام نمایند
عدم ثبت درخواست وام در بازه مقرر به منزله انصراف از دريافت وام مي باشد
راهنماي انتخاب نوع وام در سامانه وزارت علوم :
چنانچه دانشجوي جديدالورود هستيد و يا در ترم هاي گذشته مدارك خود را را تحويل اداره صندوق رفاه دانشگاه داده ايد گزينه تسهیلات شهريه را انتخاب نمائيد.
چنانچه از دانشجويان تحت پوشش نهادهاي حمايتي كميته امداد و بهزيستي هستيد گزينه شهريه دانشجوي تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي را انتخاب و نامه و مدارك از كميته امداد يا بهزيستي نظر را در قسمت پيوست درخواست بارگذاري نمائيد.
دانشجوياني كه تا كنون از اين تسهيلات استفاده ننموده اند و پرونده تشکیل نداده اند ، بايستي ابتدا در بانك تجارت افتتاح حساب نمايند این فرآیند به صورت حضوری با مراجعه به بانک و یا به صورت غیر حضوری از طريق لينك راهنماي https://www.aparat.com/v/4cKej قابل انجام می باشد .
پس از تكميل اطلاعات و ثبت شماره حساب بانکی از طريق منوي ثبت نام دانشجوي جديدالورود ، بارگذاري سند تعهد محضري و سایر مدارك درخواستي در وبسایت صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم دانشجو می بایست نسبت به ثبت درخواست تسهيلات شهريه قدام نموده و سپس مدارك مورد نياز را به كارشناس امور وام وزارت دانشگاه تحويل نماييد.
رعايت سقف مجاز سنوات مالي دكتراي تخصصي و كارشناسي پيوسته 8 ترم ( ورودی 1399 به بعد) كارشناسي ارشد، كارشناسي ناپيوسته و كارداني 4 ترم(ورودي 1401 به بعد) ضروري است.
تسهيلات مذكور شامل دانشجويان رشته هاي پزشكي و پيراپزشكي نمي گردد و اين دانشجويان مي توانند از تسهيلات وزارت بهداشت طبق شرايط ذكر شده در راهنماي مربوطه استفاده نمايند.
دانشجوياني كه در مقاطع قبلي از اين نوع تسهيلات استفاده نموده اند قبل از ثبت نام و درخواست وام بايد نسبت به پرداخت اقساط معوق، ديركرد و يا تسويه حساب كلي از دانشگاه مقاطع قبل اقدام نمايند.
تشكيل پرونده به منزله دريافت وام نمي باشد و پس از تامين بودجه و تاييد صندوق رفاه وزارت علوم و بحساب شهريه دانشجويان واريز خواهد شد.
بـا توجه بـه اينكه پرداخـت وامهـا منـوط به تحقق منـابع اعتباري صندوق رفاه وزارت علوم مي باشد اداره صندوق رفاه مسئوليتي در قبال تاخير و يا عدم پرداخت وام نخواهد داشت .
تسهيلات بر اساس اولويت زمان تشكيل پرونده و درخواست وام اعطا خواهد شد.
هر دانشجو فقط بابت ترم هاي باقيمانده مجاز از تحصيل مي تواند درخواست وام ثبت نمايد و به ترم هاي گذشته و ترم هاي خارج از سنوات وام تعلق نمي گيرد.
مدارك مورد نياز:
- تكميل فرم شماره 1
- تكميل فرم شماره 21
- اصل سند تعهدنامه محضري تنظيمي توسط يكي از دفاتر اسناد رسمي كشور(فرم شماره3)
سايز سند تعهدنامه الزاما A4 و ضامن مي بايستي كارمند دولت يا نهادهاي عمومي دولتي و يا بازنشسته دولت باشد.
- تصاوير شناسنامه(صفحه اول) ، كارت ملي(پشت و رو) وكارت دانشجويي وام گيرنده
- تصاوير شناسنامه(صفحه اول) ، كارت ملي(پشت و رو) ضامن
- كپي آخرين حكم استخدامي يا حكم بازنشستگي ضامن به همراه آخرين فيش حقوقي ضامن (سايز A4)
- گواهي كسر از حقوق ضامن به ميزان حداكثري مبلغ وام اعطايي در هر نيمسال تحصيلي
پس از ارائه مدارك لازم به صندوق رفاه دانشجويان، ورود مجدد به پورتال دانشجويي(refah.swf.ir) جهت ثبت درخواست وام الزامي مي باشد.
دانلود فرم ها ي مورد نياز:
راهنمای تسهیلات وزارت بهداشت
تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجوئي وزارت بهداشت (بازپرداخت پس از فراغت از تحصیل)
راهنماي ثبت درخواست :
متقاضيان دريافت وام (الزاما دانشجویان رشته های پزشکی و پیراپزشکی) ميبايست در مهلت مقرر ( 1403/08/01 الی 1403/08/30 )) نسبت به تكميل و تحويل مدارک مورد نياز به اداره صندوق رفاه دانشگاه اقدام نمايند.
* رعايت سقف مجاز سنوات مالي (پزشكي 8 ترم ، دكتراي تخصصي 6 ترم ، كارشناسي ارشد، كارشناسي ناپيوسته و كارداني 4 ترم و كارشناسي پيوسته 8 ترم) ضروري است.
دانشجوياني كه در مقاطع قبلي از اين نوع تسهيلات استفاده نموده اند قبل از ثبت نام و درخواست وام بايد نسبت به پرداخت اقساط معوق ، ديركرد و يا تسويه حساب كلي از دانشگاه مقاطع قبل اقدام نمايند.
هر دانشجو فقط بابت ترم هاي باقيمانده مجاز از تحصيل مي تواند درخواست وام ثبت نمايد و به ترم هاي گذشته و ترم هاي خارج از سنوات وام تعلق نمي گيرد.
بـا توجه بـه اينكه پرداخـت وامهـا منـوط به تحقق منـابع اعتباري صندوق رفاه وزارت بهداشـت مي باشد اداره صندوق رفاه مسئوليتي در قبال تاخير و يا عدم پرداخت وام نخواهد داشت .
نرخ كارمزد تسهیلات ۴ درصد مي باشد كه در زمان واريز مبلغ وام به حساب شهريه توسط وزارت بهداشت كسر مي گردد. زمان بازپرداخت آن، پس از فراغت از تحصیل خواهد بود.
مدارك مورد نياز:
تكميل فرم درخواست وام (فرم شماره 1)
اصل سند تعهدنامه محضري تنظيمي توسط يكي از دفاتر اسناد رسمي كشور(فرم شماره2)
تصاوير شناسنامه(صفحه اول) ، كارت ملي(پشت و رو) وكارت دانشجويي وام گيرنده
تصاوير شناسنامه(صفحه اول) ، كارت ملي(پشت و رو) ضامن
كپي آخرين حكم استخدامي يا حكم بازنشستگي به همراه آخرين فيش حقوقي ضامن
دانلود فرم ها ي مورد نياز:
فرم شماره 1
پيش نويس سند تعهدنامه محضري (بايستي الزاما سند تنظيمي توسط يكي از دفاتر اسناد رسمي كشور مطابق با پيش نويس باشد.
راهنمای تسهیلات سامانه ساجد
تسهیلات سامانه ساجد (تسهیلات بانک ملی ایران)
دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه بر اساس مفاد تفاهم نامه منعقده در صورت تایید نیاز دانشجو توسط واحد دانشگاهی می توانند علاوه بر استفاده از تسهیلات آموزشیار ، صندوق رفاه دانشجویان واحد، وام های وزارت علوم و بهداشت، از تسهیلات بانکی نیز بهره مند گردند.
بدیهی است با توجه به اینکه دانشگاه صرفاً به عنوان معرف می باشد، کلیه مراحل تکمیل پرونده، افتتاح حساب و ارائه تضمین مربوطه می بایست توسط دانشجوی واجد شرایط انجام پذیرد. شرایط و ضوابط به شرح ذیل می باشد:
تسهیلات مذکور به عنوان کمک هزینه شهریه تحصیلی دانشجویان بوده و به حساب شهریه دانشجو نزد واحد دانشگاهی مربوطه واریز می گردد.
کلیه دانشجویان در طول دوران تحصیل در یک مقطع فقط یک بار می توانند از تسهیلات فوق الذکر استفاده نمایند.
کارشناسان اداره صندوق رفاه دانشگاه در اعطای این تسهیلات به متقاضیان اولویت های زیر را رعایت می نماید.
- متقاضیانی که نسبت به سایر دانشجویان دارای بیشترین میزان بدهی شهریه نزد امور مالی واحد، می باشند.
- دانشجویانی که کمتر از 50 درصد سنوات تحصیلی خود را سپری کرده باشند.
- دانشجویانی که از سایر تسهیلات اعطایی صندوق رفاه دانشجویان استفاده نکرده باشند.
پرداخت تسهیلات به دانشجویان معرفی شده توسط سازمان مرکزی دانشگاه در شعب محل سکونت و تحصیل دانشجویان امکان پذیر خواهد بود.
* تایید ضامنین دانشجویان در شعب منتخب بانک ملي (محل تحصیل یا سکونت) صورت خواهد پذیرفت.
مراحل ثبت درخواست وام
ثبت نام دانشجویان متقاضی در سامانه ساجد به نشاني sajed.iau.ir
پس از صدور مصوبه سازمان در سامانه ساجد به سرپرستی بانک ملی استان محل سکونت خود مراجعه نموده و شعبه دریافت وام را انتخاب نمائید.
دانشجویانی که پس از دریافت تسهیلات بانکی به دلایل متعدد اعم از فارغ التحصیلی، انصراف و ... رابطه ایشان با دانشگاه منفک می شود پس از کسر بدهی مابه التفاوت تسهیلات اعطایی در وجه دانشجو (واریز به شماره حساب بنام دانشجو یا وراث قانونی ایشان) پرداخت خواهد شد.
دانشجویانی که پس از دریافت تسهیلات میهمان می شوند و یا دانشجویانی که بر اساس ضوابط و مقررات به واحد دیگری انتقال می یابند میزان بستانکاری ایشان در خصوص این تسهیلات توسط واحدهای مبدا به حساب واحدهای مقصد واریز می گردد.
پشتیبانی سامانه ساجد ( سازمان مركزي دانشگاه آزاد ) - تلفن : 4916351-021- * و * 4916355-021
راهنمای تسهیلات ازدواج دانشجویی
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دانشجويي سامانه ساجد-بانک قرض الحسنه رسالت
با انعقاد تفاهمنامه دانشگاه آزاد اسلامی و بانک قرض الحسنه رسالت، به دانشجویان در حال تحصیل وام ازدواج پرداخت میشود.
اعطای این وام، هیچگونه ارتباطی به وام ازدواج پرداختی بانک مرکزی ندارد و دانشجو علاوه بر تسهیلات ازدواج بانک مرکزی، از این تسهیلات نیز میتواند استفاده نماید. (اعتبار این تفاهم نامه با بانک جهت پرداخت وام، یکسال می باشد.)
شرایط وام تسهیلات ازدواج دانشجویی:
قابل پرداخت به دانشجویانی که در ترم جاری انتخاب واحد نمودهاند و تاریخ عقد رسمی ایشان از 1402/07/01 به بعد باشد.
نکته : در صورتی که زوجین هر دو دانشجو باشند، در صورت درخواست و ثبتنام، مبلغ مذکور به هر دو تعلق میگیرد. تعهدات لازم جهت اخذ تسهیلات بر اساس قوانین و مقرارت بانک رسالت خواهد بود. مشمول دانشجویان فارغ التحصیل نمیگردد.
مدارک لازم جهت ثبت نام در سامانه ساجد
- تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه
- تصویر پشت و رو کارت ملی جدید
- تصویر چهار صفحه اول سند ازدواج
• مراحل ثبت نام دانشجو جهت اخذ وام ازدواج:
1- ورود به سامانه ساجد بخش ازدواج دانشجویی و تایید شرایط وام توسط متقاضی. انتخاب گزینه تسهیلات ازدواج دانشجویی و ثبت درخواست.
2- آپلود مدارک ازدواج در سامانه ساجد و ثبت نهایی.
3- جهت تایید نهایی درخواست تسهیلات، دانشجو باید اصل مدارک ثبت شده در سامانه ساجد را جهت رویت به صندوق رفاه محل تحصیل خود ارائه نماید.
4- با توجه به اینکه تایید نهایی الکترونیکی به بانک از طریق مدیریت صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری ارسال میگردد، نیاز به معرفینامه کتبی نمیباشد.
5- ارائه سفته به مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال بنابه شرایط بانک رسالت، به راهبران بانک مذکور هر شهر یا استان که قبلا تعیین شدهاند.
6- پس از انجام این مراحل، تسهیلات به حساب دانشجویان متقاضی واریز میگردد.
دانلود فایل راهنمای وام ازدواج بانک رسالت پس از تصویب سامانه ساجد